Tuesday, January 30, 2007

Where has gone to your friend…?


It is very fine today.I went to walk.


I found one dog that had been put in the basket of the bicycle. He was waiting for the owner while trembling....


試験が終わり、ようやくのんびりした時間が過ごせました。
今日、お昼ご飯を食べに出かけた帰り、駐輪場で一匹の子犬
を見つけました。
レストランなので、ペットを連れて入れません。だから彼は外で
待たなければいけません。寒くても。。。

久しぶりに友達に連絡をとってみました。残念ながら、彼は
福岡に行っていて会えませんでした。

些細な事なのに、どうして、残念と思うのかな?
どうして、がっかりするのかな!?
…それは、私の都合に合わせた考え方だからです。人には期待があります、それに見合わないとフラストレーションが溜まり、人は怒ります。

私は、人と"お別れ"が凄く下手な人です。
悲しくて泣いたり、笑顔で"頑張って!"って応援できません。きっと、忍耐強く待つ事ができないんでしょうね・・・
だけど、このワンちゃんを見ていて、ちょっとだけ考えることが出来ました。

6 comments:

Anonymous said...

悪くゆうと、人って勝手なもんよねぇ。
自分で勝手に期待しちゃってて、思うようにいかないと、嫌やなぁ、裏切られたって。
分かってても、期待しちゃうもんですけど☆
そんなものでもないと、人と人同士の気持ちの繋がりがなくなっちゃいそう^^
何か何が言いたいのかよう分からんなってしまった笑

K said...

Kazu,
Hello I am Sven Erik's friend. Sven Erik was at my wedding and is an old friend. I like your blogg and your English is very VERY good. God bless you.


Katrine

Sven said...

Hey kazu good to see you took the exam! Let me know how it went:)

kazu said...

>むくみ さんへ
書き込みありがとうね~
う~ん、「期待」って本当難しいよね。
人によっては励みにもなるけれど、ある場合にはそれが凄くプレッシャーを与える時もあるからね・・・

”期待しているよ!”って響きのいい言葉だけれど、失敗したらどうしようって。。
って。だからDon’t mindの精神も忘れたくないね!

kazu said...

Hello!
>katrine
Thank you comming my blog!
I'm so glad to your writting!
I think sven who is very nice guy!
and love him!!

Thank you for praising my English.
God bless you too!!
I'm going to go your blog next!

kazu said...

>sven
hey ,son!
How are you doing!?
I'm so hard nealty,and I'll do my best my exam!
The result of the examination that I took will be announced next month.

                         by kazu